Forslag: rum/værelser til faction medlemmer

FortressSideDK

Helper
Sidefrivillig
Helper
Da jeg tænker på at åbne op for ansøgninger om at joine min faction, er jeg kommet til at tænke på at alle medlemmer jo kan ødelægge alt inden for factionen, hvilket jo ville være irriterende for alle.

Jeg tænker en måde er forhindre at 1 person ødelægger det hele for alle, kan være ved at give faction ranks, Leader og Officer mulighed for at tildele "værelser"/"rum", til factionens medlemmer og rekrutter, hvori andre medlemmer og rekrutter ikke kan ændre blocks og/eller kigge i kister. Hertil ville det også være fedt hvis man kunne tildele mere end 1 medlem til hvert rum i tilfælde af at der var nogle stykker der gerne ville dele et rum.
Et alternativ kunne også være at medlemmer eller rekrutter kun kan ændre blocks og kigge i kister i deres rum.

Måden tildelingen/oprettelsen af rummet kunne forgå lidt i stil med World Edit, hvor man bruger en genstand eller en kommando (f.eks. /f room pos1 og /f room pos2).

Jeg ved godt at dette ville være et stort stykke arbejde at tilføje, men jeg tænker det kunne være rigtigt fedt at have for factions der gerne vil åbne op for medlemmer, men ikke gør det for at undgå ødelæggelser. :)

her er nogle kommandoer jeg tænker man kunne tilføje:
  • /f room
    • hovedkommendoen der viser en alle kommandoer til tildeling af rum
  • /f room pos1
    • sætter den ene position til oprettelse af rum
    • anvender spillerens position (eller den block man står ovenpå)
  • /f room pos2
    • sætter den anden position til oprettelse af rum
    • anvender spillerens position (eller den block man står ovenpå)
  • /f room create [rumnavn]
    • opretter et rum hvor "[rumnavn]" skiftes ud med rummets navn
  • /f room add [rumnavn] [spillernavn]
    • tilføjer en spiller til det angivne rum
  • /f room remove [rumnavn] [spillernavn]
    • fjerner en spiller fra det angivne rum
  • /f room delete [rumnavn]
    • sletter et rum

Skriv gerne jeres mening herom.

Hilsen
FortressSideDK
 

Defterdar

Owner
Sidefrivillig
Admin
1. Factions er ikke som sådan til at rette i, specielt ikke hvad angår de features du ønsker.
2. Hvis du ikke mener at du kan stole på dem du invitere til din faction, så ved jeg ikke hvorfor de er kommet med i den fra start af(?)...

Fornuftig ide, men ikke noget der bliver en realitet, sowwy.
 

Defterdar

Owner
Sidefrivillig
Admin
Ikke helt hvad han søgte, men tæt nok på

Sakset fra Factions wiki:
In factions with many followers you may want to hand out private chunks where only certain players can build. This can be done using the /f access commands. Here are some common cases:

  • “My officers should not be able to build in this chunk.”
    This is not possible. Choose your officers wisely.
  • “Only officers and leaders should be able to build in this chunk.”
    Use /f access f yourfaction no to remove build rights for normal faction followers.
  • “Only one certain player should be able to build in this chunk.”
    Use /f access f yourfaction no and then /f access p playername yes.
  • “All allied factions should be able to build but not THIS faction.”
    First consider downgrading that relation to a truce. If that’s not an option you can remove them using /f access f <faction> no.
 
Top