Mod til /tpa beskyttelse?

Status
Not open for further replies.

R4zorax

Member
Member
Hej.

BluECraft er en super god server, og jeg er ret glad for, at griefing både er tilladt, og at der er div. mods på plads til at beskytte ens faction-home osv.

Jeg er dog en anelse irriteret på de der unger der under div. påskud får (godtroende) folk til at tpa til dem, for så bare at smadre dem/droppe dem/dræbe dem.

Jeg kan sagtens se det sjove i det, problemet er bare, at det gør at folk ikke bruger tpa til at hjælpe hinanden/udvide bekendskabskredsen, men kun bruger det til folk man allerede kender.

Det er ærgeligt, synes jeg, og arbejder imod ideerne bag MMO delen af spillet.

Er der nogen der kender til et mod der kan beskytte en i f.eks. 5-10 sekunder efter tpa?

Hvis et sådant mod var installeret på serveren, ville man have tid til at lave en /spawn eller /home inden grieferen taggede en for combat.

Nogen kommentarer?
 

matt035343

Moderator
Sidefrivillig
Mod
Member
Min tanke bag det med teleport delay er, at folk må lære at være lidt kritiske over for hvem de teleporterer. Jeg ser desværre der er mange ,der uhæmmet teleporterer alle til sit faction home, og derefter græder over de har smadret det, uden at de overhovedet at have opbygget en relation til den fremmede.
Desuden må folk tænke så langt, at det ikke er smart at tage alt sit bedste udstyr med sig over alt.
 

Defterdar

Owner
Sidefrivillig
Admin
Forstår din ærgrelse, og det ærgre også mig at /tpa er blevet til en nem måde at slå folk ihjel på, fremfor et "transportmiddel".
Dog synes jeg også at den må stå for egen regning, hvis man bliver dræbt, ved brug af det.
Det er ikke meget anderledes, om man invitere folk til sin faction og de så vender dig ryggen og smadre alt (er ganske vist blevet svære, da man skal promotes).

Ideen med at "udødeliggøre" spillere efter tpa, er lidt noget skidt. Det har flere faldgruber end det gavner.
Så jeg vil desværre sige, at der ikke bliver ændret synderligt på det.
 

R4zorax

Member
Member
Helt enig, det står for egen regning.

Det gør dog effektivt, at combat log vinder over teleport, hvilket måske er helt fin i en ren PvP verden.

Det at Combat Log kan blokere for teleport er jeg helt med på, det giver god mening, dog mener jeg at teleport også skulle kunne blokere for combat-log, ihvtf. med en grace-periode.

Hvilke faldgruber er det du tænker på?
Jeg snakker jo netop ikke om at udødeliggøre, bare at andre ikke kan tagge en for combat for måske 5-10 sekunder, hvis man selv angriber er man jo selv ude om det.

For mig er det et spørgsmål om, at tillade PvP, men også at sikre at MMO delen faktisk virker.
Det er ligesom den primære grund til at være på en server fre
 

Defterdar

Owner
Sidefrivillig
Admin
At gøre således, at CombatLog er ude af funktion 2-5-10 sek efter teleport er, i min verden, at give spillerne alt for mange kort at spille med. Det er trods alt en PVP SMP server. Der vil og skal være konsekvenser ved brug af diverse commands.

Men et hint til folk vil være at tage enderpearls med, hvis de vil hurtigt væk. Enderpearls er tilladt når man er tagged. De har dog ringe effekt hvis man havner i en grotte i en enemy faction, men så har man også selv bedt om det.

som sagt, forstår udemærket frustationen, men vil ligeledes sige, at jeg er fint tilfreds med at tpa skal bruges med omtanke.

... desuden kan nuværende combatlog plugin ikke udføre din ønskede handling, men det er ikke undskyldningen. :)
 

R4zorax

Member
Member
"For mange kort at spille med"?

Du er stadig ikke klar på hvordan du mener det ville kunne misbruges.

Som jeg ser det, har tpa følgende "funktioner":
a) Hey, kom lige og se det her fantastiske X jeg har bygget/fundet.
b) Jeg udfordrer ALLE, tpa og bevis dit værd!
c) HJÆLP MIG, pleaaase!
d) Under påskud af a-c lokke folk i en fælde.

d) er udelukkende misbrug (i min optik) af en funktionalitet der er tiltænkt at omfavne MMO aspektet i MC.

Combat-log er en alletiders måde, at forhindre shitty/whiney PvPere i at chicken-out af en kamp de deltager i - uanset om de er blevet angrebet, eller selv er aggressoren.

Indrømmet, som jeg læser Defterdars svar, så lader det til, at MMO SMP delen er sekundært for BluECraft, og PvP er primært.
Det er bare super ærgeligt for mig (og umiddelbart, givet chatten på serveren, mange andre).

At tpa skal bruges med omtanke i et MMO segment er ikke det samme som at det slet ikke skal bruges.
Folk vil stadig kunne lokke folk i uføre, men de vil ikke kunne bruge det til at combat-tagge og farme "godtroende MMO RPG spillere" i PvPens hellige navn.

Jeg er godt klar over combat-logs nuværende begrænsninger, men det er noget man kan gøre noget ved :)
 

matt035343

Moderator
Sidefrivillig
Mod
Member
Du skal huske på, at vi har også en verden til folk som ikke er vilde med pvp, men stadig beholder mcmmo.
 

R4zorax

Member
Member
Men, det afhænger af jeres /tpa, om den tillader cross-world teleport.
Ellers kan man jo stadig ikke stole på /tpa selvom man hopper rundt i SMP no-PvP verdenen.
Desuden lader den world til at være ret affolket.

Jeg er ikke modstander af PvP, jeg kan godt lide aspektet, jeg kan bare ikke lide når spillere ødelægger det for andre.
Jeg går ud fra at I heller ikke har det sådan - siden I har div. anti-griefing mods aktive.

Hvis jeg er på eventyr, er det helt OK at både monstre og spillere kan give mig bank :)

Når verdenen er så stor som MC verdenerne nu engang er, så er /tpa bare den eneste måde at bringe MMO spillere sammen. Når den funktion så bliver ødelagt af PvP-griefere, så man kun kan bruge /tpa til eksisterende venner...


Frak it, nvm. Jeg gi'r op. Jeg undlader bare at bruge tpa...
suk
 

Defterdar

Owner
Sidefrivillig
Admin
Vi har intet anti-grief. Griefing er fuldt ud tilladt. Eneste der før det svært for folk, er factions.

Da jeg selv er meget stor fan af f.eks DayZ, så ser jeg intet problem i at der er risici ved at skulle have rendezvous's med andre spillere og at det kan betyde at man mister alt.

Og igen, en enderpearl i baghånden, så er man allerede et godt stykke :)
 

R4zorax

Member
Member
Well, jeg ved ikke hvordan de forskellige PvP-noobs gør det, jeg har kun oplevet Jonas9210, og der ville en ender-pearl ikke hjælpe stort.

Jeg har bare set et utal af spillere hoppe i fælden, og mener helt ærligt det ødelægger enormt meget for de fleste.

Du er tydeligvis uenig, selvom jeg endnu ikke har fået det gode argument imod den løsning jeg skitserer.
Det ville bare betyde, at en /tpa'er skulle vente 5-10 sekunder med at angribe mig = der er stadig risiko.

Men at de ikke bare kan farme godtroende folk, og dermed effektivt forhindre folk i at bruge tpa til folk de ikke kender rigtigt godt.

Som sagt, jeg giver op, kunne ellers godt lide serveren - men tror jeg finder en non-PvP med en større population.
... eller acceptere at skulle ignorere 90% af chatten når de der pvp-kids er på, og aldrig bruge tpa mere... hvilket jeg føler er synd for spil-oplevelsen.
Har alligevel lige fået beta adgang til WildStar... så jeg har nok andet at bruge tiden på...
 
Status
Not open for further replies.
Top