poppopings ideer til serveren

poppoping

New Member
Member
Hej Defterdar!

Jeg har nogle forslag til serveren:
Jeg ved ikke hvor meget serveren koster at køre og hvor mange donationer der kommer ind, men jeg har et forslag til at få flere donationer. Ved at skabe flere muligheder for dem, fx ved at have nogle eksklusive ranks man kan være i mob arenaen. Der kunne også være en event verden, hvor der så er noget nyt man kan gå ind og spille, ved højtider og sæsoner, ved jul, sommer, vinter, efterår, påske osv.
At commanden /vote el. /stem kan bruges til at få linket op til, hvor man voter. Jeg er godt klar over at der er en besked, der giver linket, men af personlig erfaring ved jeg, at det er meget rart at kunne bruge /vote el. /stem til det, da det ikke altid fx er nemt lige at finde den besked.

Nu ved jeg ikke hvor mange muligheder du har angående verdener og om du har nogle der kan udvikle et plugin til dig til, fx minigames.

Jeg har nogle ideer til minigames der kunne være sjove,
fx du har nok spillet capture the flag. Istedet for flaget og istedet for at skyde hinanden så kunne det foregå på denne måde: Man joiner og så har man noget tid til at bygge nogle baser op sammen med sit hold, og når man bygger har man "peace". Når bygge tiden så er ovre, kan man så bruge de ting man har bygget/crafted til at vinde over de andre ved, fx at få dræbt dem alle, eller på en eller anden måde overtage deres bygning. (Måden man kan overtage på kunne være at man på holdet har to typer, "byggere" og "krigere" hvert hold har en signatur, det kunne være en bestemt figur og for at overtage modstanderens base skal man bygge den signatur på den).

Hvad med en minecraft version af baseball, fodbold hockey osv.

Baseball: Der er to hold, et rødt og et blåt. Det røde hold starter med at slå, og det blå hold starter med at kaste. Man har et sværd eller noget som et bat, og kasteren kaster en snebold eller noget, som slå'ern skal ramme, og så foregår det som normal baseball.

Fodbold: Hvor man render rundt i farvet tøj (blå og rødt farvet læder armor). Man har nogle mål (kunne være portaler hvor når bolden går ind spawner den i midten af banen igen). Normale fodbold regler gælder. Man har et bestemt antal "skade" som man kan få indtil man er "ude af stand" til at spille mere.

Hockey: Foregår på samme måde som hockey gør. Man kunne lave en is bane og tage læder tøj på som hold tøj, og jern sko ligesom skøjter og bruge en le eller noget som stav. Målene kunne lige som i fodbold være portaler. Man har et bestemt antal "skade" som man kan få indtil man er "ude af stand" til at spille mere.

Håber du vil tage tingene til overvejelse.
mvh poppoping
 

matt035343

Moderator
Sidefrivillig
Mod
Member
Hej poppopings

Faktisk udenmærkede idéer du kommer med her, dog kan nogle af idéerne ikke lade sig gøre.

Det med eksklusive classes i mobarenaen, kan ikke lade sig gøre (sådan som jeg har læst det) da der ikke er en særskilt permission til hver class.

Ang. eventverden, har vi haft den oppe at vende mange gange. Det kræver at vi også holder det vedlige. Vi har tidligere ikke haft mulighed for en eventverden/events generelt, da ingen højtstående medlemmer af BluECraft har haft tid til at administrere det. Dog som du præsenterer det her, er det en super fed ide.

/vote el. /stem kommandoen kan vi nemt indføre, det kan gøres med det samme.

Dine minigames er også gode og nytænkende på dansk marked. Dog skal allerede eksisterende plugins bruges, da vi ingen plugin-ingeniør har. Hvis det er muligt for dig at finde og præsentere allerede eksisterende plugins for os, ville det være super fedt.

Mange hilsner
Matt035343
 

poppoping

New Member
Member
Ok jeg vil snart lave lidt research omkring nogle plugins der kunne minde om det jeg præsenterede før.
Min ide med eksklusive ranks i mob arenaen syntes jeg, at jeg har oplevet på andre servere jeg har spillet på, men jeg kan prøve og kigge lidt rundt om jeg kan finde noget omkring det. :)

-poppoping
 

Defterdar

Owner
Sidefrivillig
Admin
Super fine ideer.

Med hensyn til hvad serveren koster, så koster den blot det strøm den nu engang sluger.
Vi har tidligere haft nogle af dine forslag, men som matt siger, så var der enten ingen interesse, eller mangel på folk der havde tid til at administrere det.
Men vi kan nok efterhånden skrabe en del folk sammen, så det kan være at det skal tages op igen
 

R4zorax

Member
Member
Efter lidt mere granskning.

Events
God idé, men det kræver helt klart et (stort) engagement fra nogen i "staff". Er det dig?
Desuden kræver det opbakning fra spillerne hvis det skal blive en success (prøve det af? optage og dele på youtube?)

Mob Arena
Mob Arena lader til at være open-source, hvilket betyder vi med sikkerhed kan lukke/åbne for klasser bestemt på folks ranks (kræver bare lidt tweaking).
En rigtig god idé IMO, siden Premium pt. har ret begrænset "bonus" på serveren.

Mini Spil
Baseball, Hockey, ...: Disse spil har den "udfordring" (ud over det tekniske), at de kræver ret stor opbakning + koordinering imellem holdene. Da BluECraft lader til at være stærkest på Faction-PvP siden, tror jeg ikke det er realistisk at få den slags spil til at blive en succes. Mm. man tweaker dem til at være 1 on 1.

Red Alert
aka Capture the Base aka Capture the Flag tweaked.
Rigtig god idé (IMO) - men ret kompleks at løse rent teknisk hvis den skal være "tro" mod MC.
Man kunne lade "serveren" lave to faktioner (blå og rød), og være "leader" for begge, dernæst dele holdene i to lige store dele, og så styre hvornår de to faktioner bliver "enemy". Enten tid, resourcer eller et eller andet kriterie.
Udfordringerne ligger I claiming af områder så de er nogenlunde fair, mm. man lader spillerne gøre det, men så er det igen sådan lidt ligesom baseball etc. at det kræver en "moden og velkoordineret gruppe" for at det bliver en success.
 

poppoping

New Member
Member
Hej R4!

Ok jeg kan godt se hvad du mener med at baseball, fodbold etc kan blive lidt besværligt. Vi kan bare bruge noget tid på at finde på nogle andre sjove ting istedet. Den der event verden vil jeg gerne melde mig til at styre at sørge for. Jeg tror bestemt at det bliver hårdt arbejde at holde den oppe, men jeg tror også det vil blive en sjov/spændende oplevelse at køre det.

Ja jeg er helt enig i at det har været lidt begrænset med premium mulighederne det var derfor at jeg tænkte at vi kunne lave nogle ekstra ranks i fx ma. :)
-poppoping
 
Top