Server oppetid?

R4zorax

Member
Member
Hej.

Jeg hører til en af dem, der af og til spiller til sent ud på natten.

Desværre lader det til, at serveren ikke er tilgængelig efter ca. kl. 0:30.

Er det rigtigt?
Hvorfor?
 

matt035343

Moderator
Sidefrivillig
Mod
Member
Hej!
Det er meget muligt at serveren er nede om natten. Det sker ind i mellem i øjeblikket at serveren crasher, hovedsageligt pga. det build vi kører på. Det build vi kører på er yderst ustabilt, hvilket betyder at små fejl, eller ind i mellem slet ingen ting, vil forårsage serveren til at crashe. Vi prioriterer meget højt at vores spillere kan spille den nyeste version af spillet, hvilket betyder vi er nødt til at gå lidt på kompromis med oppetiden, for at få den nyeste version. Vi regner med at serveren vil være oppe 90-95% af tiden. Ind til der udkommer et stabilt build vil dette uheldigvis stadig være et gentagende problem. Først når det stabile build er udkommet, kan vi garantere en oppe tid på 99%. Udsigten til det stabile build er meget lang, og vi forventer ikke at det står klar inden for den næste måned.
Vi beklager mange gange ulejligheden.

Mvh. matt035343
 

R4zorax

Member
Member
Helt ok.

Jeg kan forstå at der generelt er ret mange problemer med div. mods ift. 1.7.2.

Undrede mig bare at det var 2 dage i træk, og tænkte den måske blev "lukket" hver nat eller sådan noget.
 

matt035343

Moderator
Sidefrivillig
Mod
Member
Hej stud_willy
Jeg tror ikke helt jeg forstår dit spørgsmål. Om det kun er nu her den har været nede?
Den har været nede et par gange i løbet af måneden på grund af ustabilitet.
 

Defterdar

Owner
Sidefrivillig
Admin
Da mit eneste maintaince vindue er aftner og nætter, så er der her jeg laver større gennemgribende ændringer på serveren. De sidste par nætter er gået med at opdatere OS, rettelser i firewall og test af nyt dev build.

Det er selvfølgelig beklageligt, at serveren er utilgængeligt, men må fokusere på at gribe ind, når antallet af spilere at absolut lavest :)
 

R4zorax

Member
Member
Slet ikke noget problem Defterdar, og slet ikke hvis det er maintenance.

Jeg er ret ny til MC, så jeg var ikke klar over, om det var en "børnene skal alligevel i seng nu" politik eller ej.

Nu er den dog nede igen... og det i et godt stykke tid, i et "peak-vindue"...
Det ærgrer mig, og det kunne godt betyde, at jeg forsøgte at finde en "mere robust" server istedet (selvom jeg faktisk er faldet rigtigt godt til på BluECraft.
 

Defterdar

Owner
Sidefrivillig
Admin
Denne gang var der så tale om et crash. Eftersom jeg ikke lige sidder og holder øje med serveren hele tiden, så var jeg ikke klar over dette før end at jeg kom i nærheden af maskinen.
 

Defterdar

Owner
Sidefrivillig
Admin
har overvejet det. Det er som sådan let nok.

Et loop der pinger serveren med xx tidsinterval.

if no response, send email.

:)
 

Defterdar

Owner
Sidefrivillig
Admin
Woop. Kan se at den har slået sig selv ihjel. en reboot og så er den klar igen.

Den står på omlægning af serveren i aften, så der vil være en del on/off perioder.
 
Top