Rapportering af hack

batdog

New Member
Member
Tidspunkt: I formiddags omkring 10-11 tiden. Jeg vidste ikke at man skulle bruge forummet til sådanne anmeldelser og der var ingen admin før her, et par minutter siden så er ikke sikker på tidspunktet.
Jeg har ingen koordinater, da F3 menuen ikke var oppe. Det har været /f home for TheDaneMiners som jeg havde tidligere i dag, hvis det kan give et pejlemærke.

Hvad skete der?
Jeg var afk i alt for lang tid, og da min Faction var kun få bloks under jorden er det jo logisk at nogen vil se mig. Med Faction først drejer det sig om NeRoW - leo1.
Blandt folk lyder han som en valid fyr, men det han gjorde ser jeg bare ingen mening i.
Han skrev mit navn i chatten, og jeg svarede da jeg var kommet tilbage. Jeg begyndte at mine / flytte rundt, eller hvad jeg nu foretog mig. Ingen nameplate, da jeg kommer tilbage. Pludselig har hans Faction erklæret krig imod midt, uden nogen grund og jeg tager pludselig skade ud af den blå luft. Jeg kigger rundt, men ser ingen. Pludselig popper han frem som havde han været usynlig. Da jeg så respawner vil han give mine ting tilbage, og jeg tænker at jeg ikke har noget at miste, så TP tilbage til min faction og ser efter hvor han er. Han er ingen steder at finde. Jeg kigger rundt over hele hulen og igen, pludselig tager jeg skade, vender mig om og ser han pludselig er der. Jeg dør selvfølgelig, og nu er jeg her. Dette skete få timer før at mit /home blev griefet. Ikke meget, men bare lidt. Det som er uhyggeligt, ved lige mit home, er at jeg havde gemt en dobbelt chest bag 2 SMOOTH stones, så ingen ville fatte mistanke. Kunne se at '1' smoothstone var ødelagt. En smoothstone nok til at kunne se min chest. Den samme sten jeg ødelægger når jeg skal se til min chest. Nå, grunden til at jeg ved det, er, at grieferen satte noget cobblestone for. Som troede han at jeg ikke ville opdage noget. Det er det eneste sted personen havde kigget / lagt cobblestone, hvilket er besynderligt når man tænker over det. Mit HOME var også på det tidspunkt LAAAANG under jorden. Dette opdagede jeg her til formiddag da jeg loggede på første gang, så HOME-hændelsen er sket natten fra igår til i dag.
 

Defterdar

Owner
Sidefrivillig
Admin
Først og fremmest tak for din henvendelse.

Selvom din rapportering af ganske detaljeret, så er det meget svært at danne et egentligt billede ud fra denne.
Det læner sig selvfølgelig meget opad at der er benyttet xray (eller lign.) hvad angår den strategiske flytning af stone som blotlægger din chest. Det er igen bare meget svært at bruge dette som et bevis på at der er tale om snyd.

Jeg bliver nødt til at henvise til dette indlæg, som er en "guide" til hvordan man rapportere bedst muligt: viewtopic.php?f=8&t=357&p=948#p948
Heri finder du også, at vi helst ser at der er billeder og gerne video af hændelserne. (endvidere at billeder stadig meget svære at bedømme ud fra.)

Hermed ikke sagt at din rapportering af skyllet ud, men at vi bliver nødt til at få beviser, som er til at forholde sig til.
:)
 

batdog

New Member
Member
Tak for svaret! :)
Jo, jeg var bevidst om at en tekst der forklare det hele detaljeret kun er min side af historien, og kan forstå at billeder og video ville være perfekte til at verificere hændelsen.

Jeg har dog indset, desværre, at hvis jeg skal have et sikkert game, at jeg så skal record video heeele tiden når jeg spiller :/ Men sådan er det jo. Det er ærgeligt man ikke kan "Leje" områder i en by, så jeg kunne lægge alt mine dejlige ressourcer derind uden fare for at det bliver snuppet af en hacker/griefer.
Tak for svaret :)

~Happy Mining, Stoffer.
 

Defterdar

Owner
Sidefrivillig
Admin
Du har jo muligheden for at lave en Faction. Det er kun dig og medlemmer af denne faction, som kan smadre/åbne kister på jeres claims. :)
 

Make_Craft

New Member
Member
Hey Batdog.
Det er først og fremmest meget træls for dig, men jeg har måske en idé om hvad og hvordan dette skete.

Det kunne være at dig og NeRoW var allies. (Allies kan bygge og ødelægge på ens grund) .. Meeen leo1 kunne have gravet ned til dig, erklæret enemies og dræbe dig. Efter har han mulighed for, at erklære allies med dig igen, og ødelægge det. Efter han har smadret dine kister, kunne han placere kisterne igen og det ville se ud som før.

Men spørgsmålet er; Ved du om han fandt den direkte eller ledte i længere tid efter det? Har han været heldig, eller snydt sig frem?

Men selvfølgelig håber jeg, at det går bedre for dig fremover. Billeder og film af dette vil være fantastisk, og hjælpe en hel del!

Venlig hilsen
- Make_Craft :)
 
Top